A tizenkettedik játékos
Totinho 2006.03.19. 12:56
Egy igazi Real Madrid szurkolónak mindegy, hogy éppen milyen formában van a gárda. 2006 március 6-ig összesen 509 727 jegyet bocsátottak áruba, ez pedig mindenképpen megdöbbentő tény, főleg akkor ha figyelembe vesszük azt, hogy a drukkerek 80%-a bérletes. A különféle új technológiák, mint például az internet vagy a többfunkciós automaták által 208 142 jegyet értékesítettek a jegyárusok, ami megközelítőleg 40.83%.
A tizenkettedik játékos
2006.03.19., Forrás: www.realmadrid.es
Egy igazi Real Madrid szurkolónak mindegy, hogy éppen milyen formában van a gárda. 2006 március 6-ig összesen 509 727 jegyet bocsátottak áruba, ez pedig mindenképpen megdöbbentő tény, főleg akkor ha figyelembe vesszük azt, hogy a drukkerek 80%-a bérletes. A különféle új technológiák, mint például az internet vagy a többfunkciós automaták által 208 142 jegyet értékesítettek a jegyárusok, ami megközelítőleg 40.83%.
Az Atlético Madrid elleni bajnoki mérkőzésre adták el a félmilliomodik belépőt, s ugyancsak érdekes számadat lehet, hogy az idei szezonban a maximálisan eladható jegyek 92.33%-át értékesítették, ez pedig önmagáért beszél. Ezzel egyébként a Real Madrid klubrekordot állított fel, ugyanis ilyenre eddig még egyszer sem volt precedens. A szurkolók kitartása és klubhűsége egyszerűen fenomenális, azonban még ezen kívül is jó pár tényező járult hozzá, hogy mára a Real Madrid mérkőzései szinte rendre teltház előtt kerüljenek megrendezésre.
Irány a 600 000! Az előrejelzések szerint, a Real Madrid elkövetkezendő öt hazai bajnokiján – sorrendben a Betis, Deportivo, Real Sociedad, Málaga, Villarreal – összejön a 600 ezredik jegyeladás is. Nem is kétséges, nincs olyan kritikus helyzetben lévő Real Madrid és nincs olyan válsághelyzet, amely a klub-hű szurkolókat távol tudná tartani a Santiago Bernabéutól, a korábbi Chamartíntól.
A Real Madrid szurkolói bőségesen válogathatnak a jegyvásárlási módszerek közül, ugyanis a világ összes egyesületét beleértve, a spanyol gárda rendelkezik a földkerekség legbővebb jegyeladó-rendszerével. A hagyományos jegypénztároknál közel 300 000 tikettet adtak el, míg a fennmaradó 208 142 jegyet (ez 40.83%-nak felel meg) a további jegyeladó-szervekkel bocsátják áruba – internet, telefon és a többi és a többi...
A világ legjobban szervezett jegyeladó-szervezete A jegyek több mint felét, a szurkolók telefon segítségével veszik meg. A Real Madridnak van egy páratlan, csúcstechnológiás beszédfelismerő-rendszere, ami megkönnyíti a hívásmenedzsmentet illetve bármilyen hibát kiküszöböl. A telefon mellett lényeges a szerepe az internetnek és a Real Madrid hivatalos weboldalának a www.realmadrid.es-nek. Ez a két módszer a leginkább népszerű a jegyvevők körében. Az idei második fordulóban, a Celta Vigo elleni bajnoki mérkőzésre a jegyek 23.32%-át világhálón keresztül értékesítették. Jelenleg a jegyek 43%-át távolról, azaz nem személyes kommunikáció útján értékesítik. A csúcspont a Barcelona elleni hazai bajnokin volt, amikor a szurkolók 84.10%-a választotta ezt a formát. Ezen kívül mindenképpen fontos szerepe van a többfunkciós elosztóknak valamint a Real Madrid bolt mellett található úgynevezett pick-elosztóknak.
A Real Madrid manapság nemcsak hogy a világ legismertebb, legnépszerűbb gárdája, hanem a világon talán a legjobban szervezett is. A számok önmagukért beszélnek, nem is véletlen, hogy a madridi közönséget csak így nevezik: a tizenkettedik játékos.
|